Elin Fjellström

Alla inlägg under juni 2013

Av Elin - 27 juni 2013 23:45

Idag så har vi haft Daisy (våran hund) i exakt tre månader. Hundar växer verkligen så det knakar, här nere så ser ni hur snabbt tiden går och hur hon har förändrats på ungefär två månader. Jag tycker tider har gått svin snabbt. Daisy har varit i Värmland med pappa och Marcus, hon kom hem igår, var borta i fyra dagar fast det kändes som en evighet! Men nu är hon hemma och alla är GLADA. ;P 

Har du något husdjur?♞

 


Av Elin - 27 juni 2013 12:07

Idag så är det teater, den börhar klockan 19.00 fast vi ska samlas två timma innan så vi samlas 17.00 Det ska bli kul att ha en föreställning idag för jag är så himla rastlös. Jag har varit ute och gått med Daisy idag ätit lunch och vikt ihop min kostym. Är lite hungrig nu så ska ta lite mellanmål. 

Kram♥  

Av Elin - 27 juni 2013 08:52

Jag hade tänkt visa hur man lägger in en knapp på bloggen så om man klickar på den så kommer man upp till toppen som ni ser här nere. 

     

För att göra detta så går du in här och väljer den icon du vill ha. 

Kopiera sedan HTML-koden och sätt in i eran menyavdelning. Om ni inte vet hur man lägger in en HTML-kod så säg till.

Av Elin - 26 juni 2013 16:01

Jag fick bara bakryck och satte igång att baka.

Läs igenom hela receptet innan du börjar♥

 

Ingredienser:

 

250 g smör
1.5 dl strösocker
1 msk kanel
ev. 0.5 tsk malen muskotnöt

5 dl vetemjöl

 

Gör så här:


Låt smöret bli rumsvarmt. Rör smör och strösocker till en jämn smet med elvisp.

 

Tillsätt kanel och muskotnöt och blanda till en jämn smet med elvispen.


Tillsätt vetemjölet och kör med elvispen tills smeten "kladdar ihop sig". Först blir det små smulor men kör tills smulorna blir större.

Tryck ihop degen till en klump med fingrarna.

Ta upp degen på bänken och knåda gärna lite så den blir en jämn och fin klump. Dela den i fyra delar.


Rulla ut varje del till längder, ca 40 cm och lägg dem på plåtar med visst mellanrum eftersom degen kommer flyta ut vid gräddning. Om degen ramlar sönder lite när man rullar så kan man trycka ihop degen där den gick sönder och rulla igen. Ramlar den sönder väldigt mycket så tryck ihop degen igen och knåda den en liten stund och rulla sedan ut den igen.


Grädda mitt i ugnen 175°C i ca 20 minuter. Låt svalna bara en kort stund, ungefär 2 minuter på plåten innan du skär dem i sneda bitar. Låt dem sedan svalna helt, lägg dem gärna på galler med en bakhandduk över. Lägg sedan kakorna i plastpåsar eller burkar med tättslutande lock.


Tips:

Tänk på att inte packa decilitermåttet med mjöl när du mäter upp mjölet. Ta alltid luftiga mått, utan råge. Det bästa är att ta ett litermått när man mäter upp eller ännu hellre att väga mjölet. Tar man för mycket mjöl så blir det svårt att rulla ut, degen ramlar sönder även fast man knådat degen. Man kan då tillsätta lite vatten för att rädda degen.

Av Elin - 26 juni 2013 15:53

Skiiit bra låt! Kanske lite konstig text men han sjunger så soft.


Av Elin - 26 juni 2013 10:52

Igår så var jag hemma själv och gjorde inte så mycket förens klockan 12.00 då det kom en kille till oss i min ålder (vi känner dom sedan inna) för att kolla på Stampe, min kanin, vi ska nämligen sälja honom. Så han var här och typ frågade hur ofta man ska göra rent i buren, hur ofta man ska klippa klorna osv. Så det var kul, sen kom hans mamma och min mamma och hans mamma pratade lite. När dom hade åkt så åkte jag och mamma ner till Strnsjön för att spela lite mini golf. Jag vann... Nästan. När vi hade spelat klart så gick vi till en restaurang som ligger precis bredvid mini golfen. Så det var en bra dag igår. Hoppas ni också hade lika gött igår också! 

 

Bild ifrån i midsommar. 

Vad gjorde ni i midsommar?

Av Elin - 25 juni 2013 20:14

Kolla!! Herre gud så bra, bloggplatsen har nu gjort så man kan gilla inlägg. Testa här att gilla inlägget❤


 



Av Elin - 24 juni 2013 23:39

Detta är en låt av Malcolm B, på svenska som ni kanske förstod. Jag sjunger med honom eftersom att det inte fanns någon instrumental variant på youtube så det hörs inte så bra. Hoppas ni gillar den♥

 



Sök i bloggen

Presentation

Jag är en tjej vid namnet
Elin Fjellström på sexton somrar.
Jag är en foto intresserad
volleyboll tjej med teater i blodet.
Född i Göteborg och bor nu i
Kungsbacka, Åsa.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Tiny Hand











Ovido - Quiz & Flashcards